SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG RASMI PERHIMPUNAN SELURUH KELUARGA TOK WAN DAUD (PERSADA) - Saluran Alternatif Informasi Keluarga

'BACK TO FUTURE'  

Posted by Admin in


Ditakdirkan anda berada di zaman Kesultanan Melayu Melaka. Senang cerita anda merupakan salah seorang dari rakan-rakan Hang Tuah, Jebat, Kasturi, Lekir dan Lekiu. Pada suatu hari sedang anda melepak dengan rakan-rakan anda tadi tiba-tiba muncul seseorang yang tidak anda kenali meminta kebenaran untuk sama-sama berborak dalam kumpulan anda. Dengan besar hati anda dan rakan anda bersetuju untuk menjadikannya seorang kawan baru.

Entah macamana ketika asyik berborak, rakan baru anda tiba-tiba berkata "Kau orang tahu tak, dah dua tiga malam aku bermimpi mimpi yang sama. Dalam mimpi tu aku berada dalam badan satu burung raksaksa yang diperbuat daripada besi. Terdapat beratus-ratus orang dalam badan burung tersebut. Burung berbadan besi tersebut sangatlah berat tetapi ia mampu terbang tinggi dan sangat laju hingga tak mampu dibayangkan".

Pada zaman itu, mustahil bagi anda untuk mempercayainya. Semua orang akan berkata itu adalah cerita paling dongeng sekali yang pernah diucapkan. Tetapi nah cuba lihat sekarang!. Burung besi tadi bukan lagi satu yang menghairankan. Kebanyakan dari kita pernah menaikinya. Kita memanggilnya kapalterbang.

Sekarang mari kita bawa diri kita ke masa hadapan pula. Di dalam Al-Quran Allah menyatakan orang-orang yang mati syahid kerana berjihad di jalan Allah, rohnya akan ditempatkan di dalam badan seekor burung berwarna hijau di syurga. Mahukah anda menafikannya? Ingat.. sebelum anda menafikannya jangan lupa untuk mengimbau kembali ke zaman Kesultanan Melayu Melaka di awal cerita ini tadi...

0 comments

Catat Ulasan

Halaman

IKLAN


RADIO

TV ONLINE

DEMI MASA

Date Conversion
Gregorian to Hijri Hijri to Gregorian
Day: Month: Year

TOTAL VISITS

PENGIKUT SETIA

YM STATUS

IP ADDRESS ANDA

Allahyarham Haji Wan Daud Bin Wan Salleh

Allahyarham Haji Wan Daud Bin Wan Salleh

Allahyarhamah Hajjah Mariam Bt. Haji Daud

Allahyarhamah Hajjah Mariam Bt. Haji Daud

INFORMASI

Sebarang berita atau informasi yang ingin disiarkan dalam blog ini bolehlah menghantarnya melalui email: tokwandaud@yahoo. com.my atau sms kepada admin di talian 012-9626827.

STATISTIK PELAWAT

SURAT KHABAR