SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG RASMI PERHIMPUNAN SELURUH KELUARGA TOK WAN DAUD (PERSADA) - Saluran Alternatif Informasi Keluarga

FAIL PDF BERNAMA report.pdf BOLEH MEROSAKKAN KOMPUTER  

Posted by Admin in

"E-mail yang mengandungi fail PDF telah menjadikan banyak komputer berisiko sejak hari Jumaat yang lepas menurut syarikat keselamatan F-Secure yang berasal dari Finland.

"Email-email ini yang dihantar dengan banyak kelihatan seperti penyata kad kredit mengandungi satu tempelan yang dinamakan 'report.pdf'," dalam kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pegawai Penyisatan Mikko Hypponen.

Apabila fail berkenaan dibuka menerusi mesin yang tidak dilindungi, ia akan mula menyedut perisian dari pengkalan server di Malaysia atau Sweden yang ketika ini sedang dibersihkan, katanya. "Akan terdapat banyak lagi serangan seumpama ini."

"Kami amat bimbang dengan kes ini kerana tempelan PDF biasanya tidak ditapis pada pintu keluar email."

Kemaskini keselamatan untuk Adobe Acrobat Reader yang membuka fail-fail PDF telah boleh disedut beberapa hari yang lepas tetapi tidak ramai pengguna telah mengemaskini perisian berkenaan lagi, kata Hypponen."

0 comments

Catat Ulasan

Halaman

IKLAN


RADIO

TV ONLINE

DEMI MASA

Date Conversion
Gregorian to Hijri Hijri to Gregorian
Day: Month: Year

TOTAL VISITS

PENGIKUT SETIA

YM STATUS

IP ADDRESS ANDA

Allahyarham Haji Wan Daud Bin Wan Salleh

Allahyarham Haji Wan Daud Bin Wan Salleh

Allahyarhamah Hajjah Mariam Bt. Haji Daud

Allahyarhamah Hajjah Mariam Bt. Haji Daud

INFORMASI

Sebarang berita atau informasi yang ingin disiarkan dalam blog ini bolehlah menghantarnya melalui email: tokwandaud@yahoo. com.my atau sms kepada admin di talian 012-9626827.

STATISTIK PELAWAT

SURAT KHABAR